הדר

הפקת סרטי תדמית

כל בעל עסק יודע כי כדי לשווק את החברה שלו וכדי להגיע לתודעת הרבים, נדרשים לא מעט אפיקי שיווק מקצועיים וכן דרכים ליצירת קשר בלתי אמצעי עם הלקוחות הפוטנציאליים.

בימינו, מסרים שיווקיים מועברים לצרכנים כמעט בכל רחוב, בעבודה ובאוטו, בבית ובמקום הבילוי, כך שהפרסום הופך בעייתי יותר ומצריך, עקב כך, פתרונות מתוחכמים יותר. כדי להגיע אל הלקוח וליצור את הרושם הרצוי, נדרשים קמפיינים מקצועיים הפונים אליו בזמן הנכון ובמקום הנכון, בדיוק כאשר הוא מחפש את המוצר הרלוונטי.



האפיקים השונים לפרסום עסק, מוצר או חברה כלשהי יכולים להיות פליירים או מודעות בעיתונים, מקומונים ופרסומים שונים ברדיו, פנייה ישירה אל הלקוחות בדוכנים, ועוד. אולם יותר מכל – אפקטיבי הוא תהליך של הפקת סרטי תדמית, בו מרוכזים באחת מסרים שיווקיים רבים, המשפיעים על הבחירות הלא מודעות של הצרכנים. תהליך של הפקת סרטי תדמית יכול לשנות צורות התנהגות והרגלי צריכה, מחשבות ואמונות, רגשות ותפיסות, מאחר והוא מרכז אל תוכו מסרים שיווקיים רבים, המשודרים באמצעים מספר. 


אם באמצעות פליירים, מתבצעת פנייה אל הצרכן באופן קריא ואילו ברדיו נעשה שימוש באפקטים ווקאליים, הרי שתהליך הפקת סרטי תדמית מרכז את האלמנטים כולם ומציע לצרכן חוויה מקיפה של רושם מהמוצר או מהחברה. כמו כן, הצרכן מקבל תחושה ממשית של נוכחות בעסק עצמו ויכול להתרשם מהמראה והאווירה, הקולות והרקע, ולקבל תחושה של 'כמעט שם' יתרון נוסף של הפקת סרטי תדמית הוא במגוון השימושים הגדול שניתן לעשות עימם.


הצגת הסרטונים בתערוכה או בכנסים לקהל הרחב, בועידות פנימיות ובפגישות מרובות משתתפים, משאירה רושם רב עוצמה על הצופה ומעניקה לו חוויה עשירה מהמוצר. זמינותם של סרטוני תדמית הופכים אותם לכל כך פופולאריים בין החברות השונות, שכן ניתן לשדר אותם, כאמור בכנסים ציבוריים ופתוחים לקהל הרחב מחד, אבל גם לשלוח אותם ללקוחות פוטנציאליים בדיוור ישיר. ניתן לשדרם כחלק מקמפיין שיווקי באינטרנט ולשלב אותם באתר האישי. גולשים יכולים לצפות בסרטונים מהסמארטפון בכל נקודה שהיא או להגיע אליהם מהמחשב הנייח.


ניתן לראות שיעילותו של תהליך הפקת סרטי תדמית מפיק עוד ועוד יתרונות שונים ורבים ההולכים וגוברים עם הזמן, ככל שתפוצתו של הסרטון הולכת ומתפשטת. בהמשך, ניתן אפילו לשווק את סרטוני התדמית באופן ויראלי כך שישווקו את עצמם. בתקופה בה התדמית חשובה יותר ממסרים שיווקיים אחרים, שכן מערכת היחסים הנוצרת עם הלקוח מתבססת על הערכים של החברה, יצירת תדמית נכונה ושיווקה באפיקים המתאימים ברחבי הרשת הינה הכרחית.